Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Prosím tě, už mi nevolej

Moderní technologie výrazně usnadnily komunikaci mezi lidmi. Doba, kdy na návsi nebo na sídlišti byla jedna telefonní budka, je naštěstí nenávratně pryč. A tak se v této souvislosti objevují i některé patologické faktory. 

Jedním z nich může být třeba OCP, obsedantně kompulzivní porucha. Někdy se to plete se stalkingem. Měla jsem a vlastně ještě mám, kamaráda, který je odborným doktorem v Istanbulu. Mezi ošetřením jednotlivých pacientů si dával chvíli oddych. V těchto chvílích mi volával. Byl to pro něj takový relax, na kterém se časem stal závislým. Kdyby nebyl v jiném státě, tak bych ho fakt zabila. Volával mi také z auta, když byl v koloně, nebo když manželka na chvíli odešla. Nic podstatného nechtěl, vlastně jen chtěl slyšet můj hlas a bylo jedno, co říkám.  Nosím mobil v kabelce a vydolovat ho z ní není jednoduchá záležitost asi pro mnohou ženu, nejenom pro mě. Mnohokrát jsem musela kabelku i vysypat, nebo zastavit auto a asi nemusím popisovat, jak nepříemné to bylo v dopravních prostředcích. Snažila jsem se nejprve slušně vysvětlit, že jsou chvíle, kdy se mi jeho telefonáty nehodí. Pak jsem mu začala nadávat, což se mu líbilo. Vypínání zvonění bylo řešení jen ve chvílích, kdy jsem nečekala nějaký jiný důežitý hovor. Zablokovala jsem si jeho číslo, volal z jiného a začal mě bombardovat e-maily, co je se mnou. Tak jsem mu na e-mail odpověděla něco v tom smyslu, že si našeho přátelství cenním a proto ho musím upozornit, že se potřebuje léčit. Doporučila jsem mu vyhledat kolegu psychiatra a se svou obsesí se mu svěřit, Že rozumím tomu, že si nemůže pomoct a že vyhledání odborníka je v jeho zájmu. Odpověděl obratem, že ho nenapadlo se takhle na to dívat a jestli to tak opravdu vidím, tak to se pletu, že on se může ovládnout. A opravdu se ovládá. Absťák měl jen třikrát, jednou to byla sms, zda mi může zavolat, jednou e-mail se stejným obsahem a jednou mi zavolal, ale v občanskou hodinu.

Další kamarád je ze Švédska, ten naštěstí neobjevil “skrýt identifikaci volajícího”, takže při jeho volání telefon vypínám, protože když to jenom shodím, tak volá znova a znova. A věřte mi, že to není vůči němu neslušné, protože varianty typu, “promiň, teď nemůžu mluvit”, “pracuji”, “jsem na obědě”, “nevolej mi dopoledne, to pracuji a v noci, to spím” tak tyto varianty jsem používala několik let. Také jsem zkoušela zjistit,co mi chce, ale to bylo o ničem. Co dělám, jak se mám, jak se má on, dlouho jsme se neviděli, jestli nepojedu do Švédska, nebo že on se chystá do Prahy. To, že já jsem v Anglii byl jen drobný kosmetický problém.

Možná to má takhle víc lidí, já jsem si na to vzpomněla v souvislosti s mýma  kamarádkama. Mimo jiné mám jednu, se kterou se vídám málo a druhou se kterou skoro vůbec. Obě mám ráda a ráda si s nima povídám. Díky moderním technologiím a různám aplikacím typur Whatsupp, Viber, Skype, Messanger je to jednoduché. Střídavě jsme si volaly, jednou já, jednou Miluška nebo Maruška až se stalo, že najednou jsem volala jenom já a Maruška nebo Miluška měly něco na práci. Buď musela právě teď se psem, nebo měla rozehrané Bubble nebo rozposlouchanou nějakou lekci, nebo že prý je hrozné, že u telefonování vždycky něco dělám. Žehlila jsem, co také dělat při žehlení, než si povídat s někým blízkým? Děvčata mi sice neřekla, prosím tě, už mi nevolej, jen to k tomu směřuje. Uvědomila jsem si, že sebedokonalejší technologie nenahradí osobní setkání a společné zážitky.

Mám je obě ráda, přestala jsem jim volat a při nejbližší příležitosti je navštívím.

A všem ostatním přeji hezký Nový rok 

Autor: Marketa Kadhi | neděle 24.12.2017 21:53 | karma článku: 31,40 | přečteno: 6014x
  • Další články autora

Marketa Kadhi

Německy snadno a rychle - aneb o vděčnosti

Ačkoliv bydlím kousek od německých hranic, němčině jsem se celý život vyhýbala. Vzhledem k příhraničnímu styku jsem nějakým výrazům přeci jenom neunikla, ovšem zdaleka to nebylo dostačující.

24.8.2019 v 21:04 | Karma: 23,84 | Přečteno: 1028x | Diskuse| Ostatní

Marketa Kadhi

Telefonát - aneb jen se tak vypsat z pocitů

Zazvonil mi telefon, číslo bez identifikace volajícího. Ten hovor jsem přijala. Pán se představil jménem, hodností a že je z policie jistého města. Omlouval se, že sám neví, komu volá. Byl zdvořilý a určitě to nebylo jednoduché.

24.5.2019 v 22:11 | Karma: 33,38 | Přečteno: 1228x | Diskuse| Ostatní

Marketa Kadhi

Očima Češky v UK - návrat, aneb o královské rodině se nežertuje

Po půl roce jsem se vrátila do UK, Vcelku se tu toho moc nezměnilo. Přiletěla jsem v době, kdy se zrovna narodil sedmý následník trůnu, vrcholily debaty o nadcházejících volbách do Evropského parlamentu a libra mírně posílila.

11.5.2019 v 13:05 | Karma: 21,23 | Přečteno: 1629x | Diskuse| Ostatní

Marketa Kadhi

Švýcarský Velký bratr

S Velkým bratrem je to tak, že si jeho přítomnost uvědomíme v té nejnečekanější situaci, nejen ve formě kamer na ulicích, v restauracích a skenování naší činnosti na internetu.

6.4.2019 v 17:21 | Karma: 25,33 | Přečteno: 966x | Diskuse| Ostatní

Marketa Kadhi

Setkání se starostou

Po více než šesti letech v Anglii jsem se vrátila zpátky do České republiky - tedy domů. Těšila jsem se, to ano, jen je otázka, co tu budu dělat, myšleno čím se tu budu živit. A tak začala má pracovní anabáze.

23.1.2019 v 13:06 | Karma: 19,60 | Přečteno: 1187x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Nenávist vůči Ukrajincům, segregace Romů. Amnesty International kritizuje Česko

24. dubna 2024  2:28

Ukrajinští uprchlíci se loni v Česku potýkali s nenávistnými projevy a diskriminací, pokračovala...

Místo do šrotu do opravny. Směrnice EU prodlouží záruku a zakážou „kazítka“

24. dubna 2024

Premium Do budoucna by měla být oprava rozbitých a porouchaných domácích spotřebičů jednodušší. A stejně...

Ignorovat, nebo demaskovat? Německá média řeší, jak informovat o AfD

24. dubna 2024

Premium Je to teď horké téma. Německá mainstreamová média stojí před volbou, nakolik a jakým způsobem...

Šibal z Prahy podmázl průvodčího, s Lorenovou v negližé předběhl konkurenci

24. dubna 2024

Seriál Byla teprve na začátku kariéry, ale fotografové na ni už stáli fronty. Snímek mladičké Sophie...

Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO
Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO

Každý den po celý tento týden můžete vyhrávat jedinečné dárky od značky BEBELO.

  • Počet článků 33
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1731x
S čistým svědomím mohu říct, že jsem životní optimistka a trochu dobrodruh, plně připravena na vše, co se mi ještě může přihodit.

Seznam rubrik