Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Den "blbec"

Možná to znáte také, Skoro každý má někdy den, kdy se nic nedaří a nepříjemnosti se hromadí a málo kdy zůstane jen při jedné.

Jeden takový den jsem měla v devadesátých letech. Měla jsem ho ještě asi vícekrát, jenomže tenhle všechny trumfnul a ovlivnil mě na celý život. vždycky si na něj vzpomenu, když mám pocit, že mi okolnosti nejsou nakloněny.

Začalo to hned ráno. V té době jsem pracovala na oddělení marketingu jisté akciové společnosti a když jsem to ráno dorazila do práce, hned mě volali k náměstkovi. Došlo k nějaké nepředvídané události u “mých” zákazníků a bylo potřeba rychle jednat. Nejlépe ihned a osobně. Dostala jsem svolení k použití svého osobního vozidla, protože žádné služební nebylo k dispozici. Za všeobecných zmatků jsem odvolala pár domluvených schůzek, sedla do auta a vyrazila jsem. Bylo to asi jen 100 km, tak jsem doufala, že to zvládnu v přiměřené době. Odpoledne jsem totiž slíbila svému synovi, že ho odvezu na házenou. Problém jsem na místě vyřešila, ocenili to, že jsem přijela ihned a osobně, byť asi s náměstkem nebo ředitelem by byli spokojenější. Takže to dopadlo dobře a já jsem se mohla rychle vrátit zpět. Spěchala jsem, protože časově to vypadalo jen tak tak. Při návratu mi začala svítit kontrolka benzínu. Původně tam bylo benzínu dost, ale 200 kilometrů bylo nad plán. Naštěstí jsem byla už kousek od města, rozhodla jsem se tedy, že natankuji tam. Mám přeci rezervu! Rychle jsem vyzvedla syna a vyrazila směr sportovní hala. Benzínka byla po cestě a nedaleko, to ano, ovšem ...... zavřená. To byla snad nějaká moje osudová zkouška, neboť proč by jinak zavírali celkem frekventovanou benzínku v odpolední dopravní špičce.

V našem městě je jedna křižovatka, která je na vyvýšeném místě. Stýká se tam asi 6 ulic, které pak pokračují z kopce dolů. Já jsem byla u benzínky z jedné strany kopce, sportovní hala byla na druhé straně kopce a čas tréninku se blížil. Další benzínová stanice byla za sportovní halou. Doufala jsem, že když se mi podaří dojet alespoň na ten kopec, pak dolů už to sjedu, tam vysadím syna a potom už to pro benzín nějak zvládnu, než bude po tréninku.

Snad je jasné, že když je “den blbec” tak to takhle nefunguje. Benzín mi došel asi 50 metrů před vrcholem kopce. Syna jsem na trénink poslala pěšky a dala jsem za okno trojúhelník. Nemohla jsem ho dát jinam, protože za mnou byla zastávka autobusů. Bylo odpoledne a hodně frekventovaný čas. Opravdu jsem tam stála -  mírně řečeno, nevhodně. Překážela jsem a blokovala provoz. Naštěstí jsem s sebou měla kanystr. Napadlo mě, že blízko zmíněné křižovatky je prodejna lahůdek, kde často zastavují auta, když si řidiči chtějí něco nakoupit. Tam bych mohla najít pomoc. Připomínám, že toto se událo v době, kdy mobily ještě nebyly tak rozšířené. Vydala jsem se k lahůdkám a oslovila prvního člověka, který odtud vycházel a mířil k autu. Pán se podíval na mě, na kanystr, na svůj nákup a pak se rozhodl, že udělá dobrý skutek a souhlasil, že mě zaveze k benzínce a zpátky. Když jsme se vrátili k mému autu, pokračoval v dobrých skutcích a nabídl se, že mi ten benzín i doleje. Možná ho ovlivnilo i to, že jsem byla “za dámu” v kostýmu. Okolo nás jezdila auta, autobusy, chodili lidé, zkrátka odpolední provoz. Byla jsem mu opravdu vděčná. Nic za svou ochotu nechtěl, takže jsem mu jenom poděkovala. Zajela jsem si dotankovat, vyzvedla syna z házené a ten den se již nic katastrofického nestalo.

Když jsem druhý den dorazila do práce, ptaly se mě kolegyně, jak dopadla moje záchranná mise. Pak jedna z nich řekla, že ona ještě s další kolegyní mě viděly z autobusu jak stojím u auta poblíž té zmíněné křižovatky. Co prý se mi stalo na tak neobvyklém místě. Je tam přeci zákaz zastavení. Vylíčila jsem jim barvitě celou situaci včetně popisu svých psychických stavů a hladin stresových hormonů. Když jsem skončila tak mi zmíněná kolegyně smrtelně vážně povídá:

“Markéto, to je stejně úžasný, jak ty žiješ!”

Pamatuji si její slova naprosto přesně a i to, jak dala důraz na slovo “žiješ”.

Vždycky si na ně vzpomenu, když se mám pocit, že se mi všeckou hroutí, že se nedaří, že nic nevychází tak, jak by mělo. Pořád se kolem mě něco děje a tohle mi lidé snad mohou i závidět.

Poslání

Nepodléhat subjektivním pocitům marnosti a uvědomit si, že zvenčí může všechno vypadat jinak. Třeba i záviděníhodně.

Autor: Marketa Kadhi | pondělí 26.2.2018 0:53 | karma článku: 16,92 | přečteno: 445x
  • Další články autora

Marketa Kadhi

Německy snadno a rychle - aneb o vděčnosti

Ačkoliv bydlím kousek od německých hranic, němčině jsem se celý život vyhýbala. Vzhledem k příhraničnímu styku jsem nějakým výrazům přeci jenom neunikla, ovšem zdaleka to nebylo dostačující.

24.8.2019 v 21:04 | Karma: 23,84 | Přečteno: 1028x | Diskuse| Ostatní

Marketa Kadhi

Telefonát - aneb jen se tak vypsat z pocitů

Zazvonil mi telefon, číslo bez identifikace volajícího. Ten hovor jsem přijala. Pán se představil jménem, hodností a že je z policie jistého města. Omlouval se, že sám neví, komu volá. Byl zdvořilý a určitě to nebylo jednoduché.

24.5.2019 v 22:11 | Karma: 33,38 | Přečteno: 1228x | Diskuse| Ostatní

Marketa Kadhi

Očima Češky v UK - návrat, aneb o královské rodině se nežertuje

Po půl roce jsem se vrátila do UK, Vcelku se tu toho moc nezměnilo. Přiletěla jsem v době, kdy se zrovna narodil sedmý následník trůnu, vrcholily debaty o nadcházejících volbách do Evropského parlamentu a libra mírně posílila.

11.5.2019 v 13:05 | Karma: 21,23 | Přečteno: 1629x | Diskuse| Ostatní

Marketa Kadhi

Švýcarský Velký bratr

S Velkým bratrem je to tak, že si jeho přítomnost uvědomíme v té nejnečekanější situaci, nejen ve formě kamer na ulicích, v restauracích a skenování naší činnosti na internetu.

6.4.2019 v 17:21 | Karma: 25,33 | Přečteno: 966x | Diskuse| Ostatní

Marketa Kadhi

Setkání se starostou

Po více než šesti letech v Anglii jsem se vrátila zpátky do České republiky - tedy domů. Těšila jsem se, to ano, jen je otázka, co tu budu dělat, myšleno čím se tu budu živit. A tak začala má pracovní anabáze.

23.1.2019 v 13:06 | Karma: 19,60 | Přečteno: 1187x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Další případ zpožděné dodávky zbraní. Česká firma se soudí na Ukrajině

26. dubna 2024

Premium Vztahy mezi Českem a Ukrajinou nejsou vždycky idylické. Svědčí o tom soudní spor, na který narazila...

Světlušky mění válčení ve městech. Nové drony snížily počet padlých Izraelců

26. dubna 2024

Premium Jen několik decimetrů velký přístroj může znamenat revoluci městské války: minivrtulník, který...

Dva ruští vojáci se doznali k trojnásobné vraždě na Ukrajině

25. dubna 2024  23:07

V okupované části Chersonské oblasti na jihovýchodu Ukrajiny zadrželi dva ruské vojáky, kteří se...

Architektonickou cenu EU získal univerzitní pavilon, blízko byla i ostravská galerie

25. dubna 2024  21:23

Studijní pavilon Technické univerzity v německém Braunschweigu se stal vítězem prestižní...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 33
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1731x
S čistým svědomím mohu říct, že jsem životní optimistka a trochu dobrodruh, plně připravena na vše, co se mi ještě může přihodit.

Seznam rubrik