Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Napříč prostorem a časem

Slovní spojení “Napříč prostorem a časem” jsem si vypůjčila z mého oblíbeného seriálu Červený trpaslík. Tam se sice jednalo o souboje, ale nemusí jít jen o ně.

I když jsem zažila déja vu, tak k záležitostem napříč časem jsem skeptická. Sice je možné analyzovat situace od minulosti do součastnosti, ba i s výhledem do budoucnosti, ale to je asi tak všecko, co se s tím dá dělat. Ovšem napříč prostorem se dají prožít zajímavé momenty.

Když jsem nedávno přiletěla do Anglie, potřebovala jsem si nutně nabít mobil. V zóně příletů jsem neobjevila žádnou zásuvku, ale vím, kde jsou na odletech. Zašla jsem tedy tam. Vždycky bývají obsazené, ovšem tentokrát jich bylo volných hned několik. Brzy bylo jasné proč. Nefungovaly. Ty funkční byly obsazené, ale měla jsem štěstí, jedna se uvolnila. Nabíjela jsem tedy telefon a dívala se kolem sebe. Z druhé strany pultu stáli dva záhadní muži. Jeden byl černoch s háčkovanou pokrývkou hlavy a druhý muž byl blíže neidentifikovatelné národnosti, s plnovousem.

Co se dá dělat u nabíječky, když člověk nemá internet? Stála jsem tedy a čekala, až se se telefon nabije. Oba muži také čekali a přitom se dali do hovoru. Ne že bych byla zvědavá, co si říkají, ale nedalo se neslyšet. Nebylo to nic zajímavého, jen říkali odkud jsou a co dělají v Anglii. Ten fousatý muž byl ze Sýrie. Popisovali své dojmy a poznatky, zkrátka byl to běžný hovor.

V tom mi telefon zazvonil. Už byl trochu nabitý, tak jsem hovor přijala. Byl to hovor z Čech. Je mi sice hloupé vést telefonní hovory na veřejnosti, ale stalo se. Nevím, jestli ti muži znali češtinu, každopádně se přestali bavit a poslouchali. Byla jsem v klidu, rozumět mi určitě nemůžou. Když jsem dohovořila, obrátil se na mě jiný muž, ten, který stál na mé straně pultu a kterého jsem si vůbec nevšimla. Čistou češtinou mi s úsměvem povídá: “No, ještě že jsem neřekl žádné sprosté slovo.” V duchu jsem si oddechla, že můj telefonní hovor byl vcelku věcný a neutrální. Ten urostlý mladý muž byl a určitě ještě je, velmi sympatický. V duchu jsem bušila hlavou do zdi, jak je to možné, že jsem si ho nevšimla dříve?Měla jsem ohromnou radost protože to byl druhý Čech, kterého jsem za celou tu dobu, co bývám v Anglii, náhodou potkala. Ovšem, na letišti, to by nemělo být až takové překvapení. Začali jsme se bavit a pro mě to byl velice příjemný hovor. Telefony se nabíjely, my jsme si povídali a měli jsme dost společných témat. To nejdůležitější společné téma přišlo až nakonec. Během řeči totiž postupně vyšlo najevo, že oba pocházíme ze stejného města. Známe některé stejné lidi, stejná místa a stejné situace.

No a to je ta záležitost napříč prostorem. V cizí zemi, při příletu, se na půl hodiny setkám s někým, kdo je na odletu a shodou náhod je ze stejného města jako já.

Potkávám na zajímavých místech hodně zajímavé lidi, z rodného města však nikoliv. Ovšem objektivně je třeba uznat, že potkat se jinde, než na Gatwick airport a zejména v našem rodném městě, asi bychom neměli důvod se bavit.

Rozloučili jsme se, on do letadla na Prahu a já na vlak do centra Londýna a je málo pravděpodobné, že se ještě někdy uvidíme. Pokud ano, tak napíšu blog o opakovacích se náhodách.

Hlavní je, že dobrý pocit z našeho krátkého setkání mi zůstal.

Autor: Marketa Kadhi | středa 1.8.2018 23:57 | karma článku: 18,48 | přečteno: 228x
  • Další články autora

Marketa Kadhi

Německy snadno a rychle - aneb o vděčnosti

Ačkoliv bydlím kousek od německých hranic, němčině jsem se celý život vyhýbala. Vzhledem k příhraničnímu styku jsem nějakým výrazům přeci jenom neunikla, ovšem zdaleka to nebylo dostačující.

24.8.2019 v 21:04 | Karma: 23,84 | Přečteno: 1028x | Diskuse| Ostatní

Marketa Kadhi

Telefonát - aneb jen se tak vypsat z pocitů

Zazvonil mi telefon, číslo bez identifikace volajícího. Ten hovor jsem přijala. Pán se představil jménem, hodností a že je z policie jistého města. Omlouval se, že sám neví, komu volá. Byl zdvořilý a určitě to nebylo jednoduché.

24.5.2019 v 22:11 | Karma: 33,38 | Přečteno: 1228x | Diskuse| Ostatní

Marketa Kadhi

Očima Češky v UK - návrat, aneb o královské rodině se nežertuje

Po půl roce jsem se vrátila do UK, Vcelku se tu toho moc nezměnilo. Přiletěla jsem v době, kdy se zrovna narodil sedmý následník trůnu, vrcholily debaty o nadcházejících volbách do Evropského parlamentu a libra mírně posílila.

11.5.2019 v 13:05 | Karma: 21,23 | Přečteno: 1629x | Diskuse| Ostatní

Marketa Kadhi

Švýcarský Velký bratr

S Velkým bratrem je to tak, že si jeho přítomnost uvědomíme v té nejnečekanější situaci, nejen ve formě kamer na ulicích, v restauracích a skenování naší činnosti na internetu.

6.4.2019 v 17:21 | Karma: 25,33 | Přečteno: 966x | Diskuse| Ostatní

Marketa Kadhi

Setkání se starostou

Po více než šesti letech v Anglii jsem se vrátila zpátky do České republiky - tedy domů. Těšila jsem se, to ano, jen je otázka, co tu budu dělat, myšleno čím se tu budu živit. A tak začala má pracovní anabáze.

23.1.2019 v 13:06 | Karma: 19,60 | Přečteno: 1187x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Koalici rozdělují výše daňové slevy na poplatníka i výpověď bez udání důvodu

23. dubna 2024  14:33,  aktualizováno  17:40

Rozpory ve vládní koalici u zásadních věcí přibývají s blížícími se volbami, ale i kvůli tomu, že...

Británie uvede zbrojní průmysl do válečného režimu, oznámil premiér

23. dubna 2024  16:56,  aktualizováno  17:29

Britská vláda uvede zbrojní průmysl do válečného režimu, uvedl v úterý britský premiér Rishi Sunak...

Herečky ze Zlaté labutě vydražily rekvizity ze seriálu pro děti z dětských domovů

23. dubna 2024

Seriál Zlatá labuť se blíží do finále, a proto TV Nova uspořádala v sobotu charitativní akci v Art...

Hrozí nový Černobyl. Centrum Střední Asie mohou zamořit radioaktivní kaly

23. dubna 2024  16:52

Nestabilní odkaliště vzniklá v Kyrgyzstánu po těžbě uranové rudy v dobách Sovětského svazu hrozí...

  • Počet článků 33
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1731x
S čistým svědomím mohu říct, že jsem životní optimistka a trochu dobrodruh, plně připravena na vše, co se mi ještě může přihodit.

Seznam rubrik