Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Švýcarský Velký bratr

S Velkým bratrem je to tak, že si jeho přítomnost uvědomíme v té nejnečekanější situaci, nejen ve formě kamer na ulicích, v restauracích a skenování naší činnosti na internetu.

Svého oblíbeného zpěváka poslouchám často, má skvělý hlas a líbí se mi jeho hudba. Nápad podívat se na jeho web mě přivedl k myšlence zajít na jeho koncert. Bohužel Prahu nemá ve svém programu následující dva roky a dál jsem se nedívala. Je Francouz, tak tam byla většinou jen Francouzská města, ale také Stuttgart, Ženeva, Hannover, Colorado, Montreal a podobně. Dobře vypadal koncert v Kolíně nad Rýnem, nebo v Mnichově, tam bych se dostala snadno. V tom jsem si všimla, že koncert v Ženevě se koná právě v den mých narozenin, což mě nadchlo, neboť k narozeninám se většinou obdarovávám sama a tohle bude skvělý narozeninový dárek.

Zakoupila jsem tedy přes internet lístek na Ženevský koncert a začala jsem se hodně těšit. Uvedla jsem svou “funkční” emailovou adresu a i telefonní číslo. Během krátké doby mi přišla elektronická vstupenka, to bylo naprosto dokonalé a mě zaplavovaly hormony štěstí.

Za několik dní mi od společnosti, která mi vstupenku prodala, přišel e-mail, s tím, že mě žádají o zpětnou vazbu. Myslela jsem si, že je to nějaká obdoba toho jak to některé firmy mají. Zeptají se, jak jsem byla spokojena se službou a co bych chtěla vylepšit, jestli bych jí doporučila, nebo tak nějak. Ovšem to byl omyl.

Švýcarská společnost, která prodává vstupenky, mi nejprve blahopřála k mé volbě a zdvořile mě požádala o zodpovězení několika otázek.

1. Kdy přijedu na ten koncert

2. Jak dlouho se v souvislosti s koncertem zdržím

3. Kde budu ubytovaná

4. Jak se budu dopravovat

Nevěřila jsem svým očím. Co je nějakému prodejci lístků do toho, jak se dostanu do Ženevy, jak dlouho se tam zdržím a kde se ubytuji?

Rozhodla jsem se na e-mail neodpovídat. Zavřela jsem ho a smazala. Přišel mi ještě několikrát, stejně jsem ho vytrvale ignorovala.

Pak mi jednoho dne zazvonil telefon. Představil se mi jistý pán z té firmy a mile se mě zeptal, zda jsem to já a zda je všecko v pořádku.

“Ptám se proto,” řekl, “že vy jste nám ještě nevyplnila náš dotazník, je nějaký problém s internetem, nebo něco jiného?”

“Problém s internetem není, jen si myslím, že vám do toho nic není, jak se do Ženevy dostanu, kde budu ubytovaná a tak.”

“Ano, to pochopitelně na to máte právo. A vy mluvíte anglicky?”

“Tak to snad slyšíte, přeci se spolu bavíme anglicky”

“Ale ten zpěvák je Francouz!”

“Já to vím.”

“Vy ho znáte? Které jeho písničky znáte?”

Vyjmenovala jsem jich pár, abych ho nepopudila a celý hovor mi začal být podezřelý.

“A víte že v Ženevě se mluví francouzsky? Nemáte strach, že se nedomluvíte?”

“Ano, vím, nebojím se, jen je mi divné, proč se mě na to ptáte?”

Hodil tam zpátečku

“Ne, to se nebojte, to jen jestli bychom vám třeba nemohli nějak pomoci, třeba zajistit ubytování, pronájem auta, nebo tak, nic za tím nehledejte, děkujeme za vaši objednávku a užijte si koncert.”

Koncert jsem si fakt užila, mám tu koncertní atmosféru ráda a zpěvák byl naprosto úžasný.

Jen mě napadlo, jestli třeba ve Švýcarsku neviděli upoutávku na film Teroristka s Ivou Janžurovou a třeba si nemysleli, že je to reportáž.

Ačkoliv to asi ne. 

Autor: Marketa Kadhi | sobota 6.4.2019 17:21 | karma článku: 25,33 | přečteno: 966x
  • Další články autora

Marketa Kadhi

Německy snadno a rychle - aneb o vděčnosti

Ačkoliv bydlím kousek od německých hranic, němčině jsem se celý život vyhýbala. Vzhledem k příhraničnímu styku jsem nějakým výrazům přeci jenom neunikla, ovšem zdaleka to nebylo dostačující.

24.8.2019 v 21:04 | Karma: 23,84 | Přečteno: 1028x | Diskuse| Ostatní

Marketa Kadhi

Telefonát - aneb jen se tak vypsat z pocitů

Zazvonil mi telefon, číslo bez identifikace volajícího. Ten hovor jsem přijala. Pán se představil jménem, hodností a že je z policie jistého města. Omlouval se, že sám neví, komu volá. Byl zdvořilý a určitě to nebylo jednoduché.

24.5.2019 v 22:11 | Karma: 33,38 | Přečteno: 1228x | Diskuse| Ostatní

Marketa Kadhi

Očima Češky v UK - návrat, aneb o královské rodině se nežertuje

Po půl roce jsem se vrátila do UK, Vcelku se tu toho moc nezměnilo. Přiletěla jsem v době, kdy se zrovna narodil sedmý následník trůnu, vrcholily debaty o nadcházejících volbách do Evropského parlamentu a libra mírně posílila.

11.5.2019 v 13:05 | Karma: 21,23 | Přečteno: 1629x | Diskuse| Ostatní

Marketa Kadhi

Setkání se starostou

Po více než šesti letech v Anglii jsem se vrátila zpátky do České republiky - tedy domů. Těšila jsem se, to ano, jen je otázka, co tu budu dělat, myšleno čím se tu budu živit. A tak začala má pracovní anabáze.

23.1.2019 v 13:06 | Karma: 19,60 | Přečteno: 1187x | Diskuse| Ostatní

Marketa Kadhi

Očima Češky v Anglii X - Na závěr

Moje mise v Anglii končí a tak také končím své postřehy z ostrova. Co říci na závěr o této krásné zemi? Něco o Londýnu, o jejich gastronomii, nebo o lidech? Prožila jsem tu hezké chvíle a třeba se sem vrátím.

8.10.2018 v 21:33 | Karma: 29,08 | Přečteno: 1716x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Biden podepsal miliardy, Kyjev hned dostane munici HIMARS a obrněnce Bradley

24. dubna 2024  17:16,  aktualizováno  19:44

Sledujeme online Americký prezident Joe Biden dnes po několikaměsíčním schvalování v Kongresu podepsal zákon...

VIDEO: Plamenů se nezalekli. Američané pomáhali, dokud řidiče nevytáhli

24. dubna 2024  19:33

Starší řidič ve čtvrtek u americké Minnesoty sjel z dálnice a narazil do sloupu veřejného...

Lidovci znovu pokárali Cyrila Svobodu, ale vyhazov ze strany se nekoná

24. dubna 2024  12:20,  aktualizováno  19:26

Lidovecká snaha vystrnadit ze strany jednoho ze svých nejznámějších politiků, bývalého šéfa strany...

Hrozí scénář Twitter? TikTok v USA narazil, šanci větří mocní miliardáři

24. dubna 2024  19:25

Čínské sociální síti TikTok ve Spojených státech po úterním hlasování Senátu zvoní hrana. Její...

  • Počet článků 33
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1731x
S čistým svědomím mohu říct, že jsem životní optimistka a trochu dobrodruh, plně připravena na vše, co se mi ještě může přihodit.

Seznam rubrik