Německy snadno a rychle - aneb o vděčnosti

24. 08. 2019 21:04:43
Ačkoliv bydlím kousek od německých hranic, němčině jsem se celý život vyhýbala. Vzhledem k příhraničnímu styku jsem nějakým výrazům přeci jenom neunikla, ovšem zdaleka to nebylo dostačující.

Abych si doplnila chybějící článek mého vzdělání, našla jsem si práci v Německu.

Absolvovala jsem úvodní pohovor a se svými 5 německými frázemi jsem byla shledána patřičně vyhovující, pro patřičnou práci, za patřičný plat. Osud, okolnosti, náhoda, nebo co to bylo, mě zavedly do nádherného městečka Bamberg, ležícího poblíž Norimberka.

Mám několik známých, kteří pracují v Německu, ovšem společně s dalšími Čechy a obvykle je zde někdo, kdo umí německy a ten všem ostatním tlumočí. To jsem nechtěla. Přijela jsem sem, abych se něco málo naučila. Neočekávám že bych měla německy mluvit na kdoví jak vysoké úrovni, ovšem základy bych ráda zvládla.

Manžel mě povzbuzoval, že prý když jsem se naučila anglicky, tak německy to půjde snadno. Chci mu věřit, ale přesto jsem si stáhla do telefonu nějaké tlumočnické aplikace. Spoléhám na to, že když budu v německy mluvícím prostředí, tak snad se něco uchytí.

Dala jsem tomu jeden měsíc a stále jsem ještě tady. Nějaké výsledky se rýsují.

Německo na mě udělalo veliký dojem. Hlavně lidé. Nikdo se nepodivil nad tím, že neumím jazyk, naopak, všichni se snažili se mnou mluvit anglicky. Když uvádím všichni, tak myslím opravdu všichni. Paní průvodčí ve vlaku, kde jsem si kupovala jízdenku, tak, jak mi to doporučili na nádraží. Taxikář, který mě vezl na místo, ale u toho by se angličtina předpokládala, prodavačka v Rewe, ta se mi dokonce omlouvala, že je to již dlouho, co se anglicky učila. Paní, která sem přišla pracovně, byla úplně nadšená z toho, že jsem Češka a chtěla recept na švestkové knedlíky. Všichni jsou ke mě upřímně milí.

Ve volné chvíli jsem si prošla Bamberg. Všude plno Japonců, město je zapsané v UNESCO. Trochu připomíná náš Krumlov. Historické centrum, kostely, kavárničky na březích řek, opravdu krása. Prý ve válce nebylo bombardované, tak je všecko zachované a krásně udržované. Je tu 11 kostelů a na kopci nějaký zámek, údajně ne moc významný.

Prošla jsem si celé město a užívala si tu nádhernou atmosféru. Některé fotky z mého výletu jsem sdílela s kamarády a při té příležitosti jsem si uvědomila, jak veliké štěstí mám v životě. Mám skvělé přátele, většinou ne sice moc důvěrné, ale jsou tu a jsou “na stejné vlně” jako já a to je úžasné. Osud, okolnosti, nebo náhoda mě vždy zavedou na úžasná místa, jako třeba již zmíněný Bamberg, která stojí za to vidět. Přihrávají mi situace, ať dobré, nebo horší, které stojí za to prožít. Bez některých zmíněných situací bych se sice obešla, ale i tak mi přinášejí cennou zkušenost.

Děkuji! Děkuji přátelům, rodině, všem lidem, které potkávám, okolnostem, osudu, světu, svému organizmu, .......

Jsem moc ráda, že věci jsou tak, jak jsou. A s tou němčinou to taky nějak dopadne. A potom bych se měla zaměřit na francouzštinu. Tam jsem na tom trochu lépe, těch frází umím asi deset.

Autor: Marketa Kadhi | sobota 24.8.2019 21:04 | karma článku: 23.69 | přečteno: 1028x

Další články blogera

Tato rubrika neobsahuje žádné články...

Další články z rubriky Ostatní

Jiří Herblich

Slovo, které radí člověku je Božské tím, že chápe princip Božství

Kdo najde slovo své jako Božské tím, že uvěří. Ten najde slovo společné jako svoje a bude to slovo Boha v člověku.

28.3.2024 v 6:28 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 21 | Diskuse

Yngvar Brenna

Jakou chcete budovat společnost aneb pryč s Velikonocemi

Skutečně je to něco, za co máte utrácet peníze i čas a úsilí, abyste ty dopady potírali, či alespoň pokoušeli, byť zcela marně, zmírnit? Přece jde o to, jakou chcete budovat společnost.

28.3.2024 v 1:56 | Karma článku: 13.10 | Přečteno: 243 |

Jan Andrle

Nový oblek

Jak slíbil, tak udělal. Sliby se mají plnit, že. A já to stihnu nejen do vánoc, ale dokonce do velikonoc. Tady to je, přátelé blogeřníci.

27.3.2024 v 22:17 | Karma článku: 17.78 | Přečteno: 421 | Diskuse

Olča Vodová

zdánlivě zadarmo

(svoje slunce si musíme najít sami, pokud ho nemůžeme najít, hledejme ho v sobě...,svoje slunce si musíme najít sami, pokud ho nemůžeme najít, hledejme ho v sobě...)

27.3.2024 v 21:18 | Karma článku: 5.06 | Přečteno: 106 | Diskuse

Karel Trčálek

Jak se pracovníci ve školství pomstili uličnímu výboru iFčil oslavujícímu Karlův úspěch

No, mám-li být upřímný, pomsta to byla hodně sladká. Však se taky hned ze všech stran slétly vosy a začaly si dávat do trumpety tak, že se div v té slaďounké šťávičce neutopily....

27.3.2024 v 10:51 | Karma článku: 31.12 | Přečteno: 586 | Diskuse
Počet článků 33 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 1731

S čistým svědomím mohu říct, že jsem životní optimistka a trochu dobrodruh, plně připravena na vše, co se mi ještě může přihodit.

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...